Strona internetowa i jej ruch pod lupą 

Posiadasz stronę internetową i chciałbyś zbadać, co tak naprawdę się na niej dzieje, czy może przynosić więcej korzyści dla Twojego biznesu, które jej elementy należy "dopieścić", by działała sprawnie, szybko i intuicyjnie? Sprawdź, jakie są możliwości analityki internetowej i zacznij współpracę ze specjalistami z branży SEO.


Czym jest analityka internetowa?

Niezależnie od branży, wielkości firmy oraz jej specyfiki, dobra strona internetowa widniejąca na wysokich pozycjach wyszukiwarek, stanowi jeden z podstawowych aspektów marketingowych przedsiębiorstwa.
Zarówno na początkowych etapach obecności w sieci, jak i po wielu latach od założenia domeny, analityka internetowa ma kluczowe znaczenie w pracy nad promocją serwisu. Rozróżnia się etap ilościowy oraz jakościowy gromadzenia danych, ich analiz, a także interpretacji. Oba te sposoby zbierania i opracowywania statystyk dają efekty w postaci raportów zawierających wiadomości na temat:
• danych demograficznych użytkowników oraz ich zainteresowań,
• zachowań internautów na stronie (na przykład poszczególnych etapów procesu zakupowego, porzucania koszyka, opuszczania witryny),
• elementów strony, które nie są intuicyjne, nie wpisują się w nawigację przyjazną użytkownikom,
• czasu wczytywania poszczególnych podstron,
• haseł wyszukiwanych w obrębie witryny,
• kanałów, z których użytkownicy dostają się na stronę (np. media społecznościowe, wyniki wyszukiwania, płatne reklamy).
Powyższe wyszczególnienia to jedynie przykłady - narzędzia analityki internetowej dostarczają bardzo wiele konkretnych, a jednocześnie przydatnych dla rozwoju biznesu danych. Owe techniki wymagają doskonałej znajomości poszczególnych funkcji, a także zdolności łączenia ich w ciągi wartościowych wiadomości. 
Śledząc ruch na stronie, jesteś w stanie dostosowywać ofertę przedsiębiorstwa do potrzeb Klientów, zniwelować obecność elementów, które nie przynoszą korzyści, a większy nacisk położyć na te sfery prowadzenia biznesu, które i dla odbiorców, i dla Ciebie jako przedsiębiorcy, są po prostu ważne.